PDR SERVİSİ TANITIMI

04.05.2017 1373

PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK ve REHBERLİK SERVİSİ

PDR SERVİSİ

Öğrenci yaşamında bilgi ve başarının yanı sıra düşünce ve davranış hazırlığının da önemli bir etken olduğundan hareketle yola çıkan Rehberlik Servisimiz, Öğrencilerimizin gelişim süreci içinde karşılaştıkları güçlükleri problem haline dönüşmeden çözmelerine yardımcı olmak, kendini tanıyan, uyum ve iletişim becerisine sahip, çevresine duyarlı, mutlu, sağlıklı, yaratıcı bireyler olarak yetişmelerine katkıda bulunmak temel amacını gütmektedir.

İLKELERİMİZ : · Gizlilik · Gönüllülük · Süreklilik · Kişi haklarına saygı · Güven · Bireyin değerliliği · Bireyin özerkliği · İşbirliği

 

PDR NEDİR?


Bireylere kendilerini ve çevrelerini, toplumda karşılaşacakları imkanları tanıma, karar verme ve problem çözme süreçlerinde becerilerini geliştirme, duygu ve düşüncelerini etkin biçimde ifade edebilme, ilgi ve yeteneklerinin farkında olma ve potansiyellerini açığa çıkartmaya yönelik olarak planlı, programlı ve alanında uzman kişilerce sunulan yardım hizmetidir.

Rehberlik çalışmalarının en önemli amacı, bireylerin kendilerini tanımaları ve gerçekleştirebilmelerine yardımcı olmaktır. Kendini gerçekleştirmekte olan birey ise; ·Kendi kimliğini gerçekçi olarak algılar. ·Potansiyelinin farkındadır, nereye ulaşabileceğini bilir ve bu çerçevede hedeflerini belirler. ·Kendi değerlerini geliştirir, diğer insanların sahip olduğu değerlere saygı duyar.

·Değişmekte olan dünyanın, gelişmekte olan bir parçası olduğunun farkındadır. Nazmiye Demirel Kız Teknik ve Meslek Lisesi Rehberlik Faaliyetlerine önem verir; çünkü; eğitim anlayışımız, toplumdaki hızlı değişimin, bilgi çağı gereklerinin eğitim sürecini birey yararına ve bireyi merkez alan bir noktaya getirdiği gerçeğine dayanır. Günümüzde bireylere bilgiyi öğretmek değil, bilgiye ulaşma yollarını öğretmek ve hızlı toplumsal değişime uyum sağlama becerisini kazandırmak gerekmektedir. Artık, akademik ve zihinsel gelişimin yanı sıra bireylerin duygusal ve sosyal gelişimleri de önem kazanmıştır. Rehberlik faaliyetleri eğitimin tamamlayıcı bir yönü olarak ön plana çıkmaktadır. Okulumuzda gelişimsel rehberlik anlayışı hakimdir. Gelişimsel Rehberlik; planlı, okuldaki eğitimsel süreçleri tamamlayıcı, problemler ortaya çıkmadan önlemeye yönelik ekip çalışmasına dayalı, ölçülebilir, değerlendirilebilir ve amaç yönelimlidir. Rehberlik çalışmaları öğrencilerimizin ihtiyaçları çerçevesinde şekillenmekte, eğitsel, mesleki ve kişisel rehberlik konularında öğrencilere hizmet sunulmaktadır.


REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ´NDE SUNULAN HİZMETLER NELERDİR ?


A. ÖĞRENCİYE YÖNELİK ÇALIŞMALAR ORYANTASYON

* Yeni başlayan öğrencilere yönelik tanıtım ve uyum çalışmaları; Okula yeni gelen öğrencilerin öncelikle okulu ve çevresini ne kadar tanıdıkları belirlendikten sonra Öğrenciler Okul içi birimler (kütüphane, kantin, yönetim, atölyeler, rehberlik servisi vb...) ve okul çevresindeki kurum ve kuruluşlardan (spor salonları, sağlık kuruluşları, çevredeki kütüphaneler, kültür ve sanat hizmeti veren tesisler vb..) nasıl yararlanacakları konusunda bilgilendirildi.

* Öğrenciyi tanımaya yönelik Çalışmalar yapılmaktadır.(Öğrenci ve velisi ile görüşme, ev ziyaretleri, Öğrenci Tanıma Fişi, Otobiyografi, Problem Tarama Listesi, Göz Taraması, Akademik Benlik Kavramı Ölçeği...)

BİREYSEL GÖRÜŞME Ders başarısı Aile ile Arkadaşlarıyla Öğretmenleriyle Kişisel problemlerle ilgili görüşmeler yapılmaktadır.

GRUP REHBERLİĞİ Verimli ders çalışma yöntemleri, Ergenlik dönemi, Özgüven, Problem çözme becerisi, hayır diyebilme, kendini ifade edebilme, yeteneklerinin ve ilgilerinin farkına varabileceği etkinlikler düzenlenmektedir.

MESLEKİ REHBERLİK ÇALIŞMALARI Öğrencilerin, özellikle 9. sınıf öğrencilerinin bölüm seçecekleri de dikkate alınarak meslekleri ve kendi özelliklerini (ilgi, yetenek, kişisel özellikler) tanımalarına yardımcı olmak amacıyla, işlevsel etkinler düzenlemek ve bu doğrultuda kendilerine uygun mesleki bölümü seçerken sağlıklı karar verebilmelerine yardımcı olmak amacıyla Mesleki Rehberlik Faaliyetleri yürütülmektedir.

YGS-LYS HAZIRLIK ÇALIŞMALARI 10 ve 11. sınıf öğrencilerine yönelik YGS-LYS(yeni sınav sistemi), üniversiteler hakkında bilgilendirme, Sınav kaygısı, motivasyon, hedef belirleme konularında grup etkinlikleri yapılmaktadır. Öğrencilerin yönelimlerini, yaşam değerlerini, beklentilerini ve hedeflerini belirleyebilmeleri, meslekleri tanımaları, kendilerine uygun alanları seçebilmeleri için etkinlikler düzenlenmektedir. Okulumuzun Meslek Lisesi olması açısından öğrencilerimizin Mezun olduklarında ek puan alarak gidebilecekleri veya sınavsız geçiş yapabilecekleri okullar ve bölümlerin tanıtılması çalışmalarına 11. sınıfta ağırlık verilmektedir.

AYIN ÖĞRENCİSİ SEÇİMİ Okulumuzda Ayın öğrencisini seçimi yapılmaktadır. Seçim Kriterleri; * Devam- Devamsızlık * Kılık kıyafet yönetmeliğine uyma * Başarı grafiğinde yükselme gösterme * Sosyal faaliyetlere katılma, Verilen görevleri yerine getirme ve disiplin suçu işlemeyen öğrenciler * Okul içi ve dışı davranışları örnek olan öğrenciler.

DÖKÜMAN ÇALIŞMALARI Envanter ve anket uygulamaları yapılmaktadır. Bültenler de Kısa ve özlü rehberlik konuları (sevgi, arkadaşlık, iletişim, okul kuralları vb.) işlenmektedir.

OKUL ÖĞRENCİ KURULU ÇALIŞMALARI Öğrencilerin demokratik toplum düzeni ve sosyal hayat içinde karar verme ve yönetime katılma yeteneklerinin gelişmesi için yıl içinde kendi inisiyatifleri doğrultusunda organizasyonlar düzenlenir. Öğrenci Kurulu ayda bir kere toplanır ve toplantı kararları doğrultusunda etkinlikler düzenler Öğrenci Kurulu panosunda çalışmalarını yayınlar.

B. VELİYE YÖNELİK ÇALIŞMALAR

Öğrencinin ders durumu, Öğrencinin evdeki durumu, anne-baba-çocuk ilişkisi hakkında konuşulan veli görüşmeleri, veli toplantıları, ihtiyaçlara göre belirlenen konulu grup çalışmaları yapılmaktadır. (ergenlik dönemi, sınavlara hazırlık.)

C. ÖĞRETMENLERE YÖNELİK ÇALIŞMALAR

Rehberlik Servisi ve Rehberlik Hizmetleri Yürütme Kurulu'nun düzenli yaptığı toplantı kararları doğrultusunda alınan kararlar ile Sınıf Rehber Öğretmenleri ile ortak çalışmalar yürütülmektedir. Ayrıca, bireysel görüşmeler, öğretmenlere yönelik seminer çalışmaları.